Tuesday, September 9, 2014

Οδηγός καλής διατροφής

Ένας οδηγός σωστής διατροφής για τα παιδιά και όχι μόνο...









Οδηγός καλής διατροφής από τον αθλητικό όμιλο Γλυφάδας


ΝΕΡΟ: Τουλάχιστον 8 ποτήρια νερό την ημέρα. Με κρατάει ενυδατωμένο και έτοιμο για να συνεχίσω την προσπάθεια.

ΨΩΜΙ, ΔΗΜΗΤΡΙΑΚΑ, ΖΥΜΑΡΙΚΑ, ΡΥΖΙ: Μου δίνουν ενέργεια όλη μέρα. Προτιμώ τα προϊόντα ολικής αλέσεως.

ΛΑΧΑΝΙΚΑ: 3μερίδες (1 μερίδα = 1 γροθιά). Με δυναμώνουν και με προστατεύουν από την κούραση.

ΦΡΟΥΤΑ: 3-4 την ημέρα. Παρέχουν μια ατελείωτη σειρά θρεπτικών συστατικών όπως κάλιο, αντιοξειδωτικά και βιταμίνη C τα οποία καταπολεμούν τις ασθένειες και τις ιώσεις.

ΓΑΛΑ, ΓΙΑΟΥΡΤΙ, ΤΥΡΙ: 3μερίδες. Περιέχουν ασβέστιο (το δυναμωτικό των οστών), πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας και απαραίτητους ηλεκτρολύτες όπως το κάλιο.

ΚΡΕΑΣ, ΚΟΤΟΠΟΥΛΟ, ΨΑΡΙ, ΟΣΠΡΙΑ, ΑΥΓΑ, ΞΗΡΟΙ ΚΑΡΠΟΙ: Παρέχουν πρωτεΐνη για δυνατούς μυς και αναγκαία θρεπτικά συστατικά όπως το σίδηρο.

ΛΙΠΑΡΑ & ΕΛΑΙΑ: Τα υγιεινά λιπαρά από το ελαιόλαδο, το αβοκάντο και τους ξηρούς καρπούς, προστατεύουν τα κύτταρα και τις αρθρώσεις.

ΖΑΧΑΡΗ, ΓΛΥΚΑ, ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΜΕΝΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ: Τα αποφεύγω όσο μπορώ.


Η ΣΩΣΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΜΕ ΚΑΝΕΙ ΥΓΙΗ ΚΑΙ ΔΥΝΑΤΟ 


ΠΡΩΙΝΟ:
Πάντα τρώω ένα καλό πρωινό πριν φύγω για το σχολείο.

 Μερικές επιλογές:
Ένα τοστ με γαλοπούλα, τυρί και ένα ποτήρι γάλα πράσινο.
Ένα μπολ δημητριακά ολικής αλέσεως με λίγες σταφίδες και γάλα πράσινο.
Μία φέτα ψωμί ολικής αλέσεως με ταχίνι και μέλι, ή φυστικοβούτυρο και μαρμελάδα και ένα ποτήρι γάλα πράσινο.
Μία μπανάνα και ένα ποτήρι γάλα πράσινο.


Διατροφική πυραμίδα
 ΣΧΟΛΕΙΟ:
 Πάντα τρώω ένα θρεπτικό σνακ στο σχολείο.

Μερικές επιλογές:
Ένα σάντουιτς (όχι μαγιονέζα, με τυρί χαμηλών λιπαρών, τόνο, γαλοπούλα κτλ).
Μια μπανάνα και λίγα αμύγδαλα.
Δύο φρούτα.
Ένα σταφιδόψωμο ή ένα κουλούρι Θεσσαλονίκης.


ΜΕΣΗΜΕΡΙΑΝΟ:
Μια κανονική μερίδα φαγητό.

Τρώω απ’ όλες τις τροφές και δοκιμάζω όλα τα φαγητά. Η ποικιλία είναι ό,τι καλύτερο για τη διατροφή.

(ΙΔΑΝΙΚΑ, 3 ΩΡΕΣ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ)


ΠΡΙΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗΣ:
Έχω πάντα μαζί μου ένα μπουκάλι νερό για να είμαι καλά ενυδατωμένος.


Πίνω νερό πριν διψάσω, μια μεγάλη γουλιά ανά 20’ περίπου ή όποτε μου λέει ο προπονητής μου.


ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ:
Είναι πολύ βασικό για να ξεκουραστώ γρήγορα να τρώω ένα θρεπτικό σνακ αμέσως μετά την προπόνηση.


Μερικές καλές επιλογές:
       Ένα κουτί γάλα πράσινο.
       Μια μεγάλη μπανάνα ,η άλλο φρούτο και λίγα αμύγδαλα.
       Μια χούφτα σταφίδες με λίγα καρύδια.
       Ένα φυσικό χυμό φρούτων.


 ΒΡΑΔΙΝΟ:
Είναι σημαντικό να τρώω ένα ισορροπημένο γεύμα και το βράδυ. Το καλύτερο είναι μια μικρή σαλάτα και μια μερίδα από το μεσημεριανό φαγητό, για να πάρω όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζομαι. Ποικιλία γευμάτων και λαχανικών.


ΠΡΙΝ ΤΟΝ ΥΠΝΟ:
Ένα ποτήρι γάλα πράσινο.


Πηγή:http://glyfadaac.gr/gac-swsti-diatrofi

       
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blog - Widget
loading...