Thursday, May 9, 2013

Πως να ανακουφίσεις τον οργανισμό σου μετά το Πάσχα

Το Πάσχα πέρασε, τι μπορούμε να κάνουμε για να επανέλθει το σώμα μας σε διατροφική ισορροπία...

Ακολουθούν κάποιες προτάσεις ροφημάτων που αποκαθιστούν την ισορροπία στο πεπτικό μας σύστημα και στο σώμα μας γενικότερα μετά από περιόδους έντονης κρεατοφαγίας ή ανθυγιεινής διατροφής. Αυτό δεν σημαίνει φυσικά ότι μπορούμε κάθε φορά να κάνουμε καταχρήσεις και μετά να αναζητούμε τρόπους αποκατάστασης της καλής λειτουργίας του οργανισμού μας. Η πρόληψη είναι καλύτερη από τη θεραπεία…   

Tα καλύτερα βότανα για το στομάχι. Βότανα όπως το κάρδαμο, το γλυκάνισο, το χαμομήλι, η μέντα, ο μάραθος, το κόλιανδρο και το αγριοκύμινο θα ηρεμήσουν το στομάχι σας, θα βελτιώσουν την πέψη και θα σας ανακουφίσουν από τους πόνους και τη δυσφορία. Συνδυάστε τα για να φτιάξετε ροφήματα ή προσθέστε τα στο φαγητό σας. 

Τις ημέρες αυτές εντάξετε επίσης στη διατροφή σας δροσερές και καταπραϋντικές τροφές, όπως το γιαούρτι, οι μπανάνες, τα παντζάρια, το λάχανο και τα καρότα. Θα σας ανακουφίσουν από τον ερεθισμό και την καούρα. 

1. Ρόφημα με χαμομήλι και δυόσμο.
 Tο χαμομήλι και ο δυόσμος είναι ιδανικά για τη χώνεψη και ταυτόχρονα πολύ δροσιστικά. Χαλαρώνουν τους μυς του στομάχου και ανακουφίζουν από τον ερεθισμό και τις φλεγμονές. Προσθέστε στο ρόφημά σας και σπειραία, βότανο γνωστό για την αντιόξινη δράση του. 
Υλικά (για 1-2 δόσεις) 1 κουταλάκι του γλυκού ξερά άνθη χαμομηλιού 1 κουταλάκι του γλυκού ξερά φύλλα δυόσμου 1 κουταλάκι του γλυκού ξερή σπειραία 300 ml νερό 
Εκτέλεση : Βάλτε τα βότανα σε τσαγιέρα με ζεστό νερό. Mε το καπάκι κλειστό, αφήστε το μείγμα για 10-15΄! Μπορείτε να πίνετε καθημερινά ένα φλιτζάνι μετά από κάθε γεύμα, αφού, εκτός των άλλων, δεν θα σας επιβαρύνει με θερμίδες. 

2. Eξωτικός χυμός.
 H παπάγια δροσίζει και ανακουφίζει από φουσκώματα και πόνους, ενώ χάρη στην παπαΐνη που περιέχει βοηθάει τα ένζυμα του στομάχου να «χωνέψουν» τις τροφές. O ανανάς, πέρα από την αντιφλεγμονώδη δράση του, περιέχει βρομελίνη, ένα ένζυμο που ισορροπεί τα οξέα του στομάχου, ενώ το γάλα καρύδας καταπραΰνει την οξύτητα. 
Υλικά (για 1-2 δόσεις) 1/2 παπάγια 3 μεγάλα κομμάτια ανανά (κατά προτίμηση φρέσκο) 300 ml γάλα καρύδας 1 πρέζα τριμμένο μοσχοκάρυδο. 
Εκτέλεση : Βάλτε την παπάγια, τον ανανά και το γάλα καρύδας σε ένα μπλέντερ και χτυπήστε τα. Εάν θέλετε, διαλύστε το μείγμα με λίγο νερό και προσθέστε το μοσχοκάρυδο! Πιείτε ένα ποτήρι μετά το γεύμα. Θυμηθείτε ότι ο συγκεκριμένος χυμός έχει αρκετές θερμίδες. 

3. Τσάι με γλυκόριζα και φλούδες μανταρινιού.
 H γλυκόριζα έχει καταπραϋντικές ιδιότητες, ανακουφίζει το στομάχι από την καούρα, ενώ ταυτόχρονα αυξάνει την ικανότητα του οργανισμού να καταπολεμά το άγχος. Tο μανταρίνι, από την άλλη πλευρά, διευκολύνει σημαντικά τη διαδικασία της πέψης. 
Υλικά (για 1-2 δόσεις) 3 γρ. γλυκόριζα 3 γρ. ξερές φλούδες μανταρινιού 300 ml νερό. 
Εκτέλεση : Τοποθετήστε τα υλικά σε ένα κατσαρολάκι και αφήστε τα να σιγοβράσουν για 20΄. Στη συνέχεια, σουρώστε το μείγμα.! Πιείτε δύο φλιτζάνια την ημέρα. Tο συγκεκριμένο τσάι θα σας δώσει ελάχιστες θερμίδες. 

4. Τσάι με λεμονόχορτο.

 Tο λεμονόχορτο βοηθάει την πέψη, ενώ συμβάλλει και στην αποσυμφόρηση της κοιλιακής χώρας. 
Υλικά (για 1 δόση) 15 γρ. λεμονόχορτο 300 ml νερό Εκτέλεση : Βάλτε το λεμονόχορτο σε τσαγιέρα με ζεστό νερό. Mε το καπάκι κλειστό, αφήστε το μείγμα για 20΄. !Πίνετε ένα φλιτζάνι μετά από κάθε γεύμα, αφού δεν θα σας επιβαρύνει με θερμίδες. 

5. Ανατολίτικο ρόφημα.
 Πρόκειται για ένα παραδοσιακό ανατολίτικο ποτό που συνδυάζει ροδόνερο, μέλι και

καρυκεύματα. Tο κάρδαμο και η κανέλα βοηθούν σημαντικά τη διαδικασία της πέψης. Tο γιαούρτι, το ροδόνερο και το μέλι έχουν παρόμοια δράση, ενώ είναι ευεργετικά για τη χλωρίδα του εντέρου. 
Υλικά (για 1 δόση) 1 γιαούρτι 100 ml ροδόνερο 1 κουταλιά μέλι 1 κουταλάκι του γλυκού τριμμένο κάρδαμο 1 κουταλάκι του γλυκού τριμμένη κανέλα 
Εκτέλεση : Χτυπήστε τα υλικά σε ένα μπλέντερ! Στην περίπτωση που φάγατε υπερβολικά στο μεσημεριανό γεύμα, το συγκεκριμένο ρόφημα αποτελεί ιδανικό βραδινό. 

Δες και τις φυσικές θεραπείες για τη καούρα!

Πηγή


0 σχόλια:

Post a Comment

Παρακαλώ σχολιάστε με ελληνικούς πεζούς χαρακτήρες, όχι greeklish.
Αν δεν βλέπετε το σχόλιό σας μετά την καταχώρησή του, είναι επειδή περιμένει προέγκριση, μην το γράφετε δύο φορές.

       
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blog - Widget